Glad midsommar!

Publicerad 2010-06-25 21:55:17 i ALLT OCH INGET,


Glad midsommar på er alla! :D

Jag sitter i stugan, på brämö kalven... Långt ute till havs, hehe. Som tur är så har farmor tagit med sin laptop, så jag är inte helt strandsatt ;)  Vi åkte hit igår vid 2 tiden, jag hade min sista körlektion och jag blev godkänd! :D
De enda dåliga med igår va att jag va tvungen att gå upp halv 6, för lektionen började 10 över 7...
JOBBIGT!  Pappa kom och hämtade Emma, Edvin (Emmas kille) och mig halv 7 och då körde vi hem Edvin, som bor vid sidsjön, och sen körde pappa mig till körskolan. Förra lektionen tränade vi ju på vänster och hörgersvängar, och igår va de rondeller och mera vänstersvängar. 

När jag skulle träna i rondellen och skulle svänga mot sjukhuset, åt höger, så började han att säga att jag skulle köra rakt fram, fast han menade att jag skulle svänga höger... ??? Så jag blev jätteförvirrad frö jag hade ju läst på en skylt att sjukhuset låg rakt fram, så jag körde rakt fram i rondellen och då började han och säga "Vad gör du? Vi skulle ju åka åt höger! Kör rakt fram nudå" Och då visste jag inte om jag skulle svänga höger eller forsätta i rondellen, så jag fortsatte i rondellen och då ropade han ännu mer och jag blev bara mer och mer förvirrad. Så de slutade med att jag körde ett varv i rondellen och sedan körde vi in på en parkering och då började jag gråta! Hehe... Då va de hans tur och bli förvirrad, men han sa förlåt för att han skrek och sa att de va hans fel, för han hade ju sagt att jag skulle köra rakt fram när han menade att jag skulle svänga hörger. Men vi pratade en stund och sen körde vi vidare och då gick det bättre.

Efter typ en timme så åkte vi tillbaka till körskolan och då sa han att jag va godkänd :D
Sen gick jag till pappa och Emma, som väntade på mig utanför, och då åkte vi och handla mat och åkte till kerstin (pappas tjej) och sen åkte vi ut hit till Kalven :)

puss på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela